lørdag den 15. november 2008

Sneræven har fået fjernsyn

Ja efter flere måneders ventetid har jeg Sneræven fra Østgrønland nu endelig fået etableret en parabolantenne i min snehule (Det var på tide, hømf!). Dette fejrer jeg her på min polarblog med en række filmklip:

Pigen og ræven

"En efterårsdag i bjergene ser en tiårig pige en ræv på vej hjem fra skole og bliver øjeblikkeligt tryllebundet."

Pigen & Ræven handler om en fransk pige som bliver gode venner med en rød ræv. Filmen skulle på det smukkeste vise, at ræve og børn godt kan være gode venner. Denne film ser jeg frem til at se, selvom jeg dog frygter, at handlingen kunne glorificere pigen for meget. Vi ved jo allesammen godt, at det er ræven som er helten, hømf!
Desuden frygter jeg, at den kunne blive en andelse hyklerisk - i retning af Jehovas vidners som viser billeder af hvide, sorte og gule mennesker sammen med løver og lam. Nuvel jeg giver den gerne en chance, når den får grønlandsk premierer. Instuktøren Luc Jacquet har tidligere lavet en flot film om livet på sydpolen og skulle være en udemærket instruktør.

Nedenfor er en række filmklip af sneræve, som jeg gerne vil dele med jer. De er fantastiske. God fornøjelse:

En gammel familieoptagelse:


Mussejagt

Ingen kommentarer: