mandag den 24. januar 2011

Nye anklager mod Zorba (Hømf-files nr. 2)

Forestiller nedenstående billede virkelig Zorba? Nye anklager mod katten Zorba kommer fra en uventet kant.


Hømf! Sneræven fra Østgrønland er ikke ene om at finde suspekte ting om katten Zorba (den kat som kalder sig for superkat). For godt to måneder siden kunne undertegnet Sneræv afsløre, dele af Zorbas meget plettede fortid i første udgave af hømf!-files. Denne gang drejer det sig om hunden Theodore Warburton, som på Zorbas facebook profil har bemærket at Zorbas nye profilbillede på facebook (ovenstående billede), er et portræt af James Ebenezer Albert von Katz og ikke af Zorba. Som det allerede er afsløret her på bloggen, er Zorbas fader ingen mindre end Heinrich Von Katz, en flygtning fra det 3. rige og en skummel fortid i SS. Om James Ebenezer Albert von Katz også er en del af denne gren af Von Katz familien er endnu uvist.

"Bedrager mine øjne mig? Den usle Zorba misbruger portrættet af min kære gamle ven William James Ebenezer Albert von Katz i sit eget navn! Har man kendt mage. Blot fordi man selv ingen klasse har, giver det ikke ret til at iføre sig lånte fjer og udgive sig for at være en anden. Jeg vil lade høre fra min advokat(!)"

...udtaler Theodore Warburton sig på Zorbas facebook profil. Om en hund som Theodore Warburton er troværdig vides ikke. Warburton har tidligere kommet med kontroversielle synspunkter om bl.a. rævejagt (Hømf!) og det engelske kolonistyre.


Sagens to hovedpersoner - Zorba og Theodore Warburton.

Ingen kommentarer: